Kotisivujesi kuvat ovat tyylisi tunnus

Oletko koskaan miettinyt, mikä on hyvien ja kiinnostavien kotisivujen salaisuus? Sivujen rakenne ja sisällön selkeys varmasti vaikuttavat luettavuuteen ja selattavuuteen. Järkevästi suunnitellut nettisivutkin saattavat kuitenkin tuntua tylsiltä, jos niillä ei ole kuvia. Kuvat ovat kuin mauste, jolla teet nettisivuista huomattavasti kiinnostavammat sekä lisäät niihin väriä ja tunnelmaa. Nettisivuja suunnitellessa kannattaakin ottaa lähtökohdaksi se, mikä itsestä tuntuisi parhaalta. Panosta siis hyvälaatuisiin kuviin omia kotisivujasi rakennettaessa.

Hyvän kuvan salaisuus
Netistä löytyy runsaasti kuvamateriaalia. Onpa tarjolla myös sivustoja, joista kuvia voi ladata ilmaiseksi omaan käyttöön. Mieti kuitenkin kuvia valitessasi, mitä haluat niillä viestiä. Hyväkään kuva ei aina välttämättä kerro sinusta tai yrityksestäsi eikä korosta imagoasi parhaalla mahdollisella tavalla, ellei se liity jotenkin sivujesi asiasisältöön. Kauniista kuvasta ei ole hyötyä, jos se ei viesti lukijalle ja katsojalle jotain erityistä. Siksi kuvat kannattaa valita tarkoin!

Jos myyt tiettyjä tuotteita, ota käyttöön tuotteiden viralliset kuvat. Netissä julkaisemisen etuna on, että kuvien ei välttämättä tarvitse olla korkearesoluutioisia. Pienempikin kuvakoko riittää takaamaan selkeän ja siistin ilmeen. Jos taas tarjoat nettisivuillasi julkaisukelpoisia kuvia, niiden tulee täyttää tarkemmat vaatimukset, mitä resoluutioon tulee. Jos taas myyt palveluita, valitse itse ottamiasi tai ilmaiseksi ladattavia kuvia, jotka liittyvät kiinteästi toimintaasi. Kaunista maisemaa on mukava katsella, mutta se ei kerro mitään bisneksestäsi, ellet myy jooga- tai meditaatiopalveluita!

http://www

Panosta kuvaan itsestäsi
Kuulutko niihin ihmisiin, joilla riittää sadoittain tai tuhansittain kuvia ystävistä, perhejuhlista ja kauniista maisemista, mutta koneen kovalevylle ei ole tallennettu yhtäkään edustavaa kuvaa omasta itsestä? Jos vastasit myöntävästi, nyt on aika panostaa korkealaatuisiin muotokuviin. Mieti asiaa omalla kohdallasi: nettisivuilla surffatessasi haluat varmasti ostaa palveluita niiltä, jotka julkaisevat rehellisesti oman kuvansa nettisivuillaan. Jos taas käytät kotisivujasi muuhun kuin myyntitarkoitukseen, lisäät niiden kiinnostavuutta tekemästä sisällöstä henkilökohtaisempaa. Kuva on paras tapa herättää lukijan kiinnostus. Jos sinusta tuntuu siltä, että kiloja on kertynyt viime vuosina aivan liikaa eikä ulkonäkö ole enää yhtä hehkeä kuin ennen, varaa aika kampaajalle, tee hyvä kuvameikki ja lähde vaateostoksille. Jos aika on tiukassa, esimerkiksi Zizzi tarjoaa laajan valikoiman tyylikkäitä XL-vaatteita netissä, joten tämäkään ei ole tekosyy jättää kuvaa ottamatta!

Huoliteltu olemus ja laadukkaat kuvat kertovat sinusta
Nykyajan tietoyhteiskunnassa yhä suurempi osa sisällöstä siirtyy nettiin. Verkossa kerrotaan omasta elämästä, myydään palveluita ja tuotteita, kirjoitetaan lehtiartikkeleita ja osallistutaan erilaisiin keskusteluihin. Netti on toisaalta anonyymi paikka, jossa kukin voi esiintyä salanimellä tai nimimerkin suojassa, toisaalta vaatii paljon, että lukija luottaa netistä löytämäänsä sisältöön. Olet varmasti vieraillut kerran jos toisenkin verkkokaupassa, jonka kuvat ovat tuhruisia ja suomen kieli käännösohjelman läpi heitettyä. Tämä ei ole omiaan herättämään lukijan luottamusta. Kun huolittelet nettisivujesi olemuksen niin kuvien kuin tekstinkin suhteen ja päivität molempia säännöllisesti, voit olla varma, että saat paljon tyytyväisiä asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita sinusta ja markkinoimastasi sisällöstä. Kuviin panostaminen kannattaa, eikä koskaan ole liian myöhäistä freesata nettisivujen ilmettä. Käytit sitten valmista kuvasisältöä tai itse ottamiasi kuvia, panosta sivujesi suunnitteluun ja käänny tarvittaessa ammattilaisen puoleen, jos omat ideat alkavat olla vähissä!